Les Renault d'avant guerre Index du Forum Les Renault d'avant guerre
le forum des amateurs de Renault produites de 1898 à 1940
 
 FAQFAQ   RechercherRechercher   MembresMembres   GroupesGroupes   S’enregistrerS’enregistrer 
 ProfilProfil   Se connecter pour vérifier ses messages privésSe connecter pour vérifier ses messages privés   ConnexionConnexion 

Type X(b) .......... Roi des Belges F.113 - 1905

 
Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    Les Renault d'avant guerre Index du Forum -> Les Renault d'avant guerre -> Les Ancêtres et Vétérans -> 4 cylindres de 1902 à 1909
Sujet précédent :: Sujet suivant  
Auteur Message
Fossoyeur
Double debrayeur

Hors ligne

Inscrit le: 12 Mai 2011
Messages: 17 157
Au milieu de nulle part (61)

MessagePosté le: Dim 26 Avr 2015, 00:59    Sujet du message: Type X(b) .......... Roi des Belges F.113 - 1905 Répondre en citant

https://www.bonhams.com/auctions/20144/lot/622/

Vente Bonhams - Beaulieu, National Motor Museum - 8 septembre 2012







Sold for £39,100 (€54,403) inc. premium

1905 Renault XB 14/20hp Tourer
Chassis no. 113
Engine no. 931
Footnotes

Founded by Louis Renault and his brothers Marcel and Fernand in 1898, the company that would become France's biggest automobile manufacturer started humbly enough, with a solitary 1¾hp De Dion-engined prototype, the sprung rear axle of which would soon be copied by many contemporaries. Production at the Billancourt factory was soon under way on a large scale, demand for its products being enhanced by the performance of Renault cars in the great inter-city races so popular in France at the turn of the 19th Century.
From the outset Renault engineering was of the highest quality and the arrival of multi-cylinder models really put the company on the map. By 1904 Renault was building its own engines: large-capacity fours at first, followed by the AG twin that later developed into the AX, famous for its WWI role as the 'Taxi de la Marne'. Messrs Renault Frères exhibited five different models at Olympia in 1905, ranging from the twin-cylinder 8/12hp AX to the four-cylinder 35/45hp model. The 14/20hp XB was powered by a conventional, four-cylinder sidevalve engine of a little over 3 litres capacity and featured the traditional Renault 'coal-scuttle' bonnet, rear-mounted radiator, semi-elliptic suspension and a three-speed gearbox.
Dated by the VCC (certificate no. 1777) this 1905 Renault was actively rallied at home and overseas by a previous owner, during which time it was fitted with a two-seater body. Last run in 2008 and sold strictly as viewed, the car is offered with its VCC dating certificate and a large history file that prospective purchasers are urged to view.
_________________
PG2 berline + YN4 berline luxe + YN4 coach décapotable (+ R1092)


Dernière édition par Fossoyeur le Dim 26 Avr 2015, 10:23; édité 1 fois
Revenir en haut
Publicité






MessagePosté le: Dim 26 Avr 2015, 00:59    Sujet du message: Publicité

PublicitéSupprimer les publicités ?
Revenir en haut
mihansoldtimer1
Guide du forum

Hors ligne

Inscrit le: 09 Juil 2012
Messages: 5 865
Belgique

MessagePosté le: Dim 26 Avr 2015, 09:43    Sujet du message: Type X(b) .......... Roi des Belges F.113 - 1905 Répondre en citant

2012  Idea   Okay
Revenir en haut
Contenu Sponsorisé






MessagePosté le: Aujourd’hui à 12:37    Sujet du message: Type X(b) .......... Roi des Belges F.113 - 1905

Revenir en haut
Montrer les messages depuis:   
Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    Les Renault d'avant guerre Index du Forum -> Les Renault d'avant guerre -> Les Ancêtres et Vétérans -> 4 cylindres de 1902 à 1909 Toutes les heures sont au format GMT + 2 Heures
Page 1 sur 1

 
Sauter vers:  

Index | Panneau d’administration | creer un forum | Forum gratuit d’entraide | Annuaire des forums gratuits | Signaler une violation | Conditions générales d'utilisation
Powered by phpBB © 2001, 2018 phpBB Group
Traduction par : phpBB-fr.com powered by ArgenBLUE free template