Les Renault d'avant guerre Index du Forum Les Renault d'avant guerre
le forum des amateurs de Renault produites de 1898 à 1940
 
 FAQFAQ   RechercherRechercher   MembresMembres   GroupesGroupes   S’enregistrerS’enregistrer 
 ProfilProfil   Se connecter pour vérifier ses messages privésSe connecter pour vérifier ses messages privés   ConnexionConnexion 

Type EU 89660 Torpédo - 1920

 
Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    Les Renault d'avant guerre Index du Forum -> Les Renault d'avant guerre -> Les Ancêtres et Vétérans -> Les 4 cylindres type E
Sujet précédent :: Sujet suivant  
Auteur Message
Fossoyeur
Double debrayeur

Hors ligne

Inscrit le: 12 Mai 2011
Messages: 17 161
Au milieu de nulle part (61)

MessagePosté le: Sam 25 Avr 2015, 00:06    Sujet du message: Type EU 89660 Torpédo - 1920 Répondre en citant

https://www.bonhams.com/auctions/18215/lot/537/

Vente Bonhams - Beaulieu, National Motor Museum - 11 septembre 2010













Non vendue

1920 Renault EU Convertible
Registration no. DS 8776
Chassis no. 89660
Engine no. 5327
Footnotes

Founded by Louis Renault and his brothers Marcel and Fernand in 1898, the company that would become France's biggest automobile manufacturer started humbly enough, with a solitary 1¾hp De Dion-engined prototype, the sprung rear axle of which would soon be copied by many contemporaries. Production at the Billancourt factory was soon under way on a large scale, demand for its products being enhanced by the performance of Renault cars in the great inter-city races so popular in France at the turn of the 19th Century.
From the outset Renault engineering was of the highest quality and the arrival of multi-cylinder models really put the company on the map. By 1904 Renault was building its own engines - large-capacity fours at first, followed by the AX twin - and in 1908 introduced its first six-cylinder model despite Louis Renault's aversion to such complication. Renault built tanks, trucks and aero engines during The Great War and it was not until the 1919 Paris Salon that the firm exhibited its first new passenger cars. These included the Type EU, a conventional car powered by a 2,815cc four-cylinder sidevalve engine of monobloc construction rated at 12CV. The latter went into a steel chassis boasting semi-elliptic springing all round, rack-and-pinion steering, drum rear brakes and a transmission brake on the four-speed gearbox. Maximum speed, depending on the coachwork, was in the range of 20-35mph.
Well known to members of the UK's Renault Frères Club, this EU convertible was purchased by its late owner in 1990 and has participated in numerous Club events up to 2006 including Paris-Deauville and Paris-Dieppe (twice). The engine is reported to have been performing well when the car was last on the road and the vehicle is described as in good condition in every other respect. A new crown wheel/pinion was fitted in approximately 2005. Finished in red/black with black interior, the car is offered with Swansea V5 and (affixed) VCC dating plate. An SU carburettor is the only notified deviation from factory specification.
_________________
PG2 berline + YN4 berline luxe + YN4 coach décapotable (+ R1092)
Revenir en haut
Publicité






MessagePosté le: Sam 25 Avr 2015, 00:06    Sujet du message: Publicité

PublicitéSupprimer les publicités ?
Revenir en haut
Celta83
Guide du forum

Hors ligne

Inscrit le: 06 Mar 2011
Messages: 6 236
Membre RAG: 2018
Garéoult 83136

MessagePosté le: Sam 25 Avr 2015, 15:20    Sujet du message: Type EU 89660 Torpédo - 1920 Répondre en citant

Okay
_________________
Celta83
Revenir en haut
mihansoldtimer1
Guide du forum

Hors ligne

Inscrit le: 09 Juil 2012
Messages: 5 866
Belgique

MessagePosté le: Sam 25 Avr 2015, 17:16    Sujet du message: Type EU 89660 Torpédo - 1920 Répondre en citant

Bravo
Revenir en haut
Valleran
Pilier

Hors ligne

Inscrit le: 16 Mar 2012
Messages: 2 597
Membre RAG: 2018
Oise

MessagePosté le: Sam 25 Avr 2015, 18:58    Sujet du message: Type EU 89660 Torpédo - 1920 Répondre en citant

Très belle !  Bravo  Avec un carbu SU pour faire plus british  Mr. Green
_________________
Valleran

"Patience et longueur de temps font plus que force ni que rage." JdLF
Revenir en haut
Pt47_112
père spirituel du forum

En ligne

Inscrit le: 02 Jan 2010
Messages: 20 708
Membre RAG: 2018
Durtal (49)

MessagePosté le: Sam 25 Avr 2015, 19:15    Sujet du message: Type EU 89660 Torpédo - 1920 Répondre en citant

Estimation?
Revenir en haut
Fossoyeur
Double debrayeur

Hors ligne

Inscrit le: 12 Mai 2011
Messages: 17 161
Au milieu de nulle part (61)

MessagePosté le: Sam 25 Avr 2015, 20:08    Sujet du message: Type EU 89660 Torpédo - 1920 Répondre en citant

Le site Bonhams dit :

£26,000 - 32,000
€36,000 - 45,000
_________________
PG2 berline + YN4 berline luxe + YN4 coach décapotable (+ R1092)
Revenir en haut
Pt47_112
père spirituel du forum

En ligne

Inscrit le: 02 Jan 2010
Messages: 20 708
Membre RAG: 2018
Durtal (49)

MessagePosté le: Sam 25 Avr 2015, 20:11    Sujet du message: Type EU 89660 Torpédo - 1920 Répondre en citant

Merci. Okay
Revenir en haut
Fossoyeur
Double debrayeur

Hors ligne

Inscrit le: 12 Mai 2011
Messages: 17 161
Au milieu de nulle part (61)

MessagePosté le: Sam 25 Avr 2015, 20:15    Sujet du message: Type EU 89660 Torpédo - 1920 Répondre en citant

Valleran a écrit:
Très belle !  Bravo  Avec un carbu SU pour faire plus british  Mr. Green

Celà me rappelle un classique :
"La statue est toujours à la même place.
"Eugène SU me regarde..." Mr. Green

Pardon... J'ai honte... Embarassed
_________________
PG2 berline + YN4 berline luxe + YN4 coach décapotable (+ R1092)
Revenir en haut
derapdams
Globe Trotter

Hors ligne

Inscrit le: 18 Oct 2012
Messages: 1 466
Angouleme

MessagePosté le: Sam 25 Avr 2015, 21:32    Sujet du message: Type EU 89660 Torpédo - 1920 Répondre en citant

A noter que celle-ci, autour des 90 000, a elle aussi des numéros frappés et non coulés...  Shocked
 Une fois de plus, je penche pour une période durant laquelle les plaques constructeur ont été réaliser de la sorte !!  Rolling Eyes
Revenir en haut
Contenu Sponsorisé






MessagePosté le: Aujourd’hui à 19:06    Sujet du message: Type EU 89660 Torpédo - 1920

Revenir en haut
Montrer les messages depuis:   
Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    Les Renault d'avant guerre Index du Forum -> Les Renault d'avant guerre -> Les Ancêtres et Vétérans -> Les 4 cylindres type E Toutes les heures sont au format GMT + 2 Heures
Page 1 sur 1

 
Sauter vers:  

Index | Panneau d’administration | creer un forum | Forum gratuit d’entraide | Annuaire des forums gratuits | Signaler une violation | Conditions générales d'utilisation
Powered by phpBB © 2001, 2018 phpBB Group
Traduction par : phpBB-fr.com powered by ArgenBLUE free template