Les Renault d'avant guerre Index du Forum Les Renault d'avant guerre
le forum des amateurs de Renault produites de 1898 à 1940
 
 FAQFAQ   RechercherRechercher   MembresMembres   GroupesGroupes   S’enregistrerS’enregistrer 
 ProfilProfil   Se connecter pour vérifier ses messages privésSe connecter pour vérifier ses messages privés   ConnexionConnexion 

Converting magneto to distributor

 
Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    Les Renault d'avant guerre Index du Forum -> Les Renault d'avant guerre -> ici on parle technique -> Mécanique -> Circuit d'allumage
Sujet précédent :: Sujet suivant  
Auteur Message
KiwiKZ2
Compagnon

Hors ligne

Inscrit le: 12 Mai 2014
Messages: 140
New Zealand

MessagePosté le: Lun 27 Oct 2014, 11:18    Sujet du message: Converting magneto to distributor Répondre en citant

My KZ2 uses a RB magneto for ignition. I have seen too many vintage cars stopped on the side of the road with magneto failure, even after the owners have spent hundreds of dollars getting them reconditioned.
I like having my cars 100% oauthentic but they need to be reliable as well. My brother is restoring a 1914 Fiat Tipo Zero and he also wants the car to be correct but trouble free, so we have been thinking how to keep the right look but make them better.
A magneto is really just a distributor which makes it's own HT spark. Could we find a way to feed spark in to the distributor part of the magneto from a coil hidden out of sight somewhere?

Here are two magnetos. the one on the left is the one which will go in the car, the one on the right is the spare. Note the brass fitting on top of the locator peg on the magneto i am going to use





This is the magneto I am using. The magnets have been removed and replaced with a steel cover so it no longer generates any spark, but the armature has been kept to provide drag for the automatic advance to work correctly





The top peg is the original. The bottom one is the new one my brother has made with the fitting for the coil lead to feed the spark to the distributor part of the mag.




It works perfectly on the bench, firing four spark plugs in a dummy cylinder head so we are confident it will work on the car. I will let you know when the motor is running!
_________________
New Zealand's only known surviving KZ2
Revenir en haut
Publicité






MessagePosté le: Lun 27 Oct 2014, 11:18    Sujet du message: Publicité

PublicitéSupprimer les publicités ?
Revenir en haut
jp26
Maître à penser

Hors ligne

Inscrit le: 04 Jan 2012
Messages: 3 823
Membre RAG: 2018
Drôme

MessagePosté le: Lun 27 Oct 2014, 12:31    Sujet du message: Converting magneto to distributor Répondre en citant

La magnéto est tout aussi fiable que les autres systèmes, voire + car elle est indépendante du système électrique général

Tous les avions à pistons utilisent la magnéto, ce n'est pas sans raison.

NB: mon anglais n'est pas au niveau me permettant de le dire dans cette langue, merci à un traducteur bénévole et compétent
Revenir en haut
Fossoyeur
Double debrayeur

Hors ligne

Inscrit le: 12 Mai 2011
Messages: 17 161
Au milieu de nulle part (61)

MessagePosté le: Lun 27 Oct 2014, 13:37    Sujet du message: Converting magneto to distributor Répondre en citant

jp26 a écrit:
La magnéto est tout aussi fiable que les autres systèmes, voire + car elle est indépendante du système électrique général

Tous les avions à pistons utilisent la magnéto, ce n'est pas sans raison.

The magneto is at least as reliable as other systems, or even more, since it is independent from the overall électrical system of the car.
All piston-equipped planes still use a magneto ; there is a reason.
_________________
PG2 berline + YN4 berline luxe + YN4 coach décapotable (+ R1092)
Revenir en haut
KiwiKZ2
Compagnon

Hors ligne

Inscrit le: 12 Mai 2014
Messages: 140
New Zealand

MessagePosté le: Mar 28 Oct 2014, 01:31    Sujet du message: Converting magneto to distributor Répondre en citant

Fossoyeur a écrit:
jp26 a écrit:
La magnéto est tout aussi fiable que les autres systèmes, voire + car elle est indépendante du système électrique général

Tous les avions à pistons utilisent la magnéto, ce n'est pas sans raison.

The magneto is at least as reliable as other systems, or even more, since it is independent from the overall électrical system of the car.
All piston-equipped planes still use a magneto ; there is a reason.



A magneto does throw a stronger spark, but there is also a reason why piston engined aircraft run TWO magnetos!.
_________________
New Zealand's only known surviving KZ2
Revenir en haut
PriMaX_4
Pilier

Hors ligne

Inscrit le: 05 Jan 2011
Messages: 2 437
Membre RAG: 2018
Occitanie LIBRE en

MessagePosté le: Dim 2 Nov 2014, 22:24    Sujet du message: Converting magneto to distributor Répondre en citant


_________________
L'ambition est le ressort du monde et c'est l'envie qui le tend.
Revenir en haut
KiwiKZ2
Compagnon

Hors ligne

Inscrit le: 12 Mai 2014
Messages: 140
New Zealand

MessagePosté le: Ven 7 Nov 2014, 11:46    Sujet du message: Converting magneto to distributor Répondre en citant

PriMaX_4 a écrit:


Looks very familiar! What car is this for?
_________________
New Zealand's only known surviving KZ2
Revenir en haut
pilpil
Double debrayeur

Hors ligne

Inscrit le: 22 Aoû 2008
Messages: 19 534
Membre RAG: 2018
EURE

MessagePosté le: Ven 7 Nov 2014, 14:20    Sujet du message: Converting magneto to distributor Répondre en citant

Quelle voiture MAX?
Revenir en haut
Visiter le site web du posteur
1933 PG8
Double debrayeur

Hors ligne

Inscrit le: 09 Jan 2010
Messages: 14 210
Membre RAG: 2018
OCCITANIE

MessagePosté le: Ven 7 Nov 2014, 21:45    Sujet du message: Converting magneto to distributor Répondre en citant

C'est la B14 citroen...
Revenir en haut
PriMaX_4
Pilier

Hors ligne

Inscrit le: 05 Jan 2011
Messages: 2 437
Membre RAG: 2018
Occitanie LIBRE en

MessagePosté le: Sam 8 Nov 2014, 09:25    Sujet du message: Converting magneto to distributor Répondre en citant

Juste un petit trou
Ceci fait un peu désordre. 
Vu que j'ai une autre magneto,  je vais repasser en allumage d'origine. 
_________________
L'ambition est le ressort du monde et c'est l'envie qui le tend.
Revenir en haut
KiwiKZ2
Compagnon

Hors ligne

Inscrit le: 12 Mai 2014
Messages: 140
New Zealand

MessagePosté le: Dim 9 Nov 2014, 09:30    Sujet du message: Converting magneto to distributor Répondre en citant

PriMaX_4 a écrit:
Juste un petit trou
Ceci fait un peu désordre. 
Vu que j'ai une autre magneto,  je vais repasser en allumage d'origine. 


Does it work ok?
_________________
New Zealand's only known surviving KZ2
Revenir en haut
PriMaX_4
Pilier

Hors ligne

Inscrit le: 05 Jan 2011
Messages: 2 437
Membre RAG: 2018
Occitanie LIBRE en

MessagePosté le: Lun 10 Nov 2014, 23:28    Sujet du message: Converting magneto to distributor Répondre en citant

When the hood is closed, we see nothing.
the engine is running very well.

i dont like this mouting but it works
_________________
L'ambition est le ressort du monde et c'est l'envie qui le tend.
Revenir en haut
Contenu Sponsorisé






MessagePosté le: Aujourd’hui à 05:53    Sujet du message: Converting magneto to distributor

Revenir en haut
Montrer les messages depuis:   
Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    Les Renault d'avant guerre Index du Forum -> Les Renault d'avant guerre -> ici on parle technique -> Mécanique -> Circuit d'allumage Toutes les heures sont au format GMT + 2 Heures
Page 1 sur 1

 
Sauter vers:  

Index | Panneau d’administration | creer un forum | Forum gratuit d’entraide | Annuaire des forums gratuits | Signaler une violation | Conditions générales d'utilisation
Powered by phpBB © 2001, 2018 phpBB Group
Traduction par : phpBB-fr.com powered by ArgenBLUE free template