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Type IR 96719 40CV Torpédo F.182 - 1921
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pilpil
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EURE

MessagePosté le: Ven 27 Sep 2013, 11:25    Sujet du message: Type IR 96719 40CV Torpédo F.182 - 1921 Répondre en citant

Je crée un sujet car j'ai reçu le mail suivant:

Citation:
Hello, I am not sure, if You can help me, but I hope. I am writing to You, because I found on this forum that You were at the contact with Mr. Marc Griselhubert, specialist to old Renault cars. Back to my questions.
I am preparing a restoration of the Renault 40HP probably type HF from 1920 or 1921. I would like to have more informations about the car, but on the car are missing some identifications plates. I know just numbers which are stamped on the engine and on the front of  frame. My question is. Is it possible to identify the car just with these information? Also I will need any informations if somewhere in France has somebody some pictures, drawings, manuals and something also for early 40HP cars (type HF, IR, JP…) and also Iwould like to buy some parts, which are missing on the car.
I will be grateful for any informations.

Thank You for the answer.

Best Regards

Pavel
Czech Republic
Prague


qu'on peut traduire ainsi:
Bonjour je ne suis pas certain que vous puissiez m'aider mais je l'espère. Je vous écrit car j'ai trouvé sur ce Forum que vous êtes en contact avec M. Griselhubert spécialiste des vieilles Renault.
Mes questions:
Je prépare la restauration d'une Renault 40HP probablement type HF from 1920 or 1921. J'aimerais avoir plus d'informations au sujet de la voiture, mais sur celle-ci il manque des plaques d'identification. Je connais juste les numéros qui sont inscrits sur le moteur sur le devant du bloc  (pas clair, note du "mauvais" traducteur)  . Ma question : est-il possible d'identifier la voiture avec cela? Aussi aurai-je besoin d'informations si en France quelqu'un avait des images, dessins, manuels et toute chose pour les modèles proches des 40HP (type HF, IR, JP…) et aussi j'aimerais pouvoir acheter les pièces manquantes sur ma voiture.
...


Dernière édition par pilpil le Sam 28 Sep 2013, 19:54; édité 2 fois
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MessagePosté le: Ven 27 Sep 2013, 11:25    Sujet du message: Publicité

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Fossoyeur
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MessagePosté le: Ven 27 Sep 2013, 11:38    Sujet du message: Type IR 96719 40CV Torpédo F.182 - 1921 Répondre en citant

Sympa, comme mail Okay

Pour commencer, il faudrait lui demander les numéros qu'il a Wink

Après, bien entendu, nous aimerions l'historique de l'auto, et des photos Embarassed
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mihansoldtimer1
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MessagePosté le: Ven 27 Sep 2013, 14:33    Sujet du message: Type IR 96719 40CV Torpédo F.182 - 1921 Répondre en citant

Des photos SVP Shocked
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Pt47_112
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MessagePosté le: Ven 27 Sep 2013, 20:42    Sujet du message: Type IR 96719 40CV Torpédo F.182 - 1921 Répondre en citant

Je suis flatté d'être "célèbre" jusqu'en République Tchèque. Hélas, en l'occurrence cette célébrité est quelque peu usurpée, car si je connais à peu près les 6 et 8 cylindres Renault des années 30 (surtout les Grand Sport en fait), j'avoue une grande ignorance des modèles antérieurs qui ne m'ont jamais passionné, même si avec le temps ceux-ci commencent à m'intéresser plus. Lors de la rédaction de notre livre, je ne me suis d'ailleurs pas du tout occupé de ces modèles, laissant cette partie à mon excellent "collègue" Claude Rouxel. Mais heureusement je pense que d'autres membres du forum, comme mihandsoltimer1 ou Fossoyeur par exemple, seront tout à fait à même de répondre aux questions au sujet de cette exceptionnelle voiture.
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Garage MDM
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MessagePosté le: Ven 27 Sep 2013, 20:57    Sujet du message: Type IR 96719 40CV Torpédo F.182 - 1921 Répondre en citant

Juste un peu d'info sur ce modèle là : http://histomobile.com/m4/l1/renault-type-hf-type-ir-type-jd/37014691.htm

Autrement...!!!
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Paul
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MessagePosté le: Ven 27 Sep 2013, 22:04    Sujet du message: Type IR 96719 40CV Torpédo F.182 - 1921 Répondre en citant

Hi,

thank You for the answer.
I hope that I can write in English. If will be problem with it, I can translate the text by Google.
To the Car:

I bought the car in the U.S.A. The car was completely disassembled to bolt, because previous owner wants to start restoration, but he newer do that. The car was sold like new into USA with Phaeton body style (previous owner told me it), but I don´t have original pictures. Unfortunately, he also destroyed the body of the car and I have just wooden parts of the skeleton. Sad
So, the car is in the same state now, how I bought it. Photos for You, will be taken up in the workshop (The engine I have display in my living-room, of course You would like to see the pictures of the comlete car, not just parts).
But, I would like to prepare the documentations and check what is missing for now, before I will start work on them.

The number of the engine is 93, it is on the block and other engine parts. On the crankshaft is stamped 93A HC 118 B 40 HP.

At the front of the frame is stamped the number 47182. That all what I have about the numbers.
The car doesn´t have the front brakes and food brake pedal operate the cardan shaft brake.

It has wooden wheels with tyres size 935x135. Lights are Phares Besnard.

Maybe it is help to identify the car.
My question is, can any body help me identify the type? Also, can I check the history of the car? For restoration will be nice to have the manual, original photos cars like this and of course advices for something other.
Thank You
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Pt47_112
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MessagePosté le: Ven 27 Sep 2013, 23:04    Sujet du message: Type IR 96719 40CV Torpédo F.182 - 1921 Répondre en citant

Good evening, and welcome here Paul.

As it seems you have very few informations about the identity of the car, what makes you sure that it is a 40 CV ?
Have you checked the capacity of the engine? Is it a 9 liter? (Renault produced 6 cylinder cars that were very similar to the 40 CV at the same period. They have a smaller engine, but it can be hard to see the difference for most people). However, the number written on the crankshaft seems to really indicate a 40 CV, and that's a good point.

Bonsoir et bienvenue ici Paul.

Comme vous semblez avoir très peu de renseignements concernant l'identité de la voiture, qu'est-ce qui vous fait dire avec certitude qu'il s'agit d'une 40 CV?
Avez vous mesuré la cylindrée du moteur? Est-ce un 9 litres? (Renault a construit des 6 cylindres qui étaient très semblables à la 40 CV à la même époque. Elles ont un plus petit moteur, mais pour la plupart des personnes ça peut être difficile de voir la différence). Cependant, le numéro marqué sur le villebrequin semble bien indiquer une 40 CV, et c'est une bonne chose.
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Fossoyeur
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MessagePosté le: Ven 27 Sep 2013, 23:26    Sujet du message: Type IR 96719 40CV Torpédo F.182 - 1921 Répondre en citant

Dear Paul,

We are delighted to welcome you and your car in our forum Okay
Although French is the primary language here, English should not be a problem.

To identify the car, we will try to find it in the Renault registers. To help us in our search, could you please provide some more information ?
Please let us know the exact total length and width of the frame, as well as wheelbase and axle tracks.
You could also check the main parts of the car, which should have manufaturing dates stamped on them.
About starter and generator : are they grouped in one assembly (Dynastart), or separated ?
Last (for tonight) but not least : where exactly did you find this number 47182 ? Maybe one picture will show best.

Pictures might also help, specially those showing hood, radiator, etc. Generally speakinh, we are interested in all kinds of pictures, complete cars as well as details, before/during/after restoration.

Could you also let us know (via private message, if you wish) who you bought the car from, and/or any previous owner yo would know of ? It might help in case we already heard about this car in the past.
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mihansoldtimer1
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MessagePosté le: Sam 28 Sep 2013, 19:35    Sujet du message: Type IR 96719 40CV Torpédo F.182 - 1921 Répondre en citant

Bonjour Paul,

There on the back deck of numbers / / / HP / / / Date right side.
We must return to the metal
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Paul
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MessagePosté le: Sam 28 Sep 2013, 21:38    Sujet du message: Type IR 96719 40CV Torpédo F.182 - 1921 Répondre en citant

Hello,
I have some more information about the car.
The wheelbase is 399 cm. The engine has bore /stroke 110x160mm and has dynastart of course. From informations which I have it can be type HF or IR and year 1920 or 1921, but I am not sure.
I will try to get there some pictures of the frame number and engine.
Thank You



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Garage MDM
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MessagePosté le: Sam 28 Sep 2013, 22:24    Sujet du message: Type IR 96719 40CV Torpédo F.182 - 1921 Répondre en citant

Whaouuuu...!... Shocked
Hello Boy, don't be afraid, it's just an engine of the RENAULT production...!
The original...!!!
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MessagePosté le: Sam 28 Sep 2013, 22:45    Sujet du message: Type IR 96719 40CV Torpédo F.182 - 1921 Répondre en citant

Hello, Paul,

At the moment, I can only confirm your analysis : your car must be from HF or IR type, due mainly to : wheelbase 399 cm, bore 110 mm, no brake at the front wheels. Actually, I believe differences between these 2 types are very few. But the numbers stamped at the front of the frame should allow us to decide which type it is, based on Renault records.
We'll see.

PS : thank you for the pictures, and welcome to the young engine lover Okay
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MessagePosté le: Dim 29 Sep 2013, 00:15    Sujet du message: Type IR 96719 40CV Torpédo F.182 - 1921 Répondre en citant

Ouf, c'est bien une 40... Okay
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pilpil
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MessagePosté le: Dim 29 Sep 2013, 08:53    Sujet du message: Type IR 96719 40CV Torpédo F.182 - 1921 Répondre en citant

Hello Paul:
to have bigger pictures it's better to copy the SECOND line Okay
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mihansoldtimer1
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MessagePosté le: Dim 29 Sep 2013, 09:20    Sujet du message: Type IR 96719 40CV Torpédo F.182 - 1921 Répondre en citant

Shocked  J'avais déjà vu une moto dans un salon, mais ça Bravo
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